דפים

יום שלישי, 8 באוגוסט 2023

ספר השבוע: נשימה - רב מכר חדש של גיימס נסטור תורגם לעברית במרץ 2023 - הוצאת מטר

 רקע לספר נשימה: 



 מדריך מרתק ומועיל להבנת מדע הנשימה, כולל כיצד לעשות זאת לאט ודרך האף בצורה הטובה ביותר עבור הריאות והגוף שלך, והיתרונות המוכחים הנפשיים והפיזיים הרבים של להיות מודע יותר איך אתה שואף ונושף.

בספר זה, תלמדו את כוחה הבלתי צפוי של הנשימה שנראה שהרפואה המערבית שכחה. על ידי שינוי האופן שבו אתה נושם בדרכים פשוטות במיוחד, אתה יכול לעשות הכל, החל מהשגת יותר אנרגיה ועד להיפטר ממחלות כמו לחץ דם גבוה.

זה הרבה יותר בריא לנשום מהאף מאשר מהפה.

הכותב היה שותף בניסוי של נשימה רק דרף הפה עם תוצאות קשות.

לנשימה איטית ורדודה יכולות להיות יתרונות בריאותיים מרשימים.

ההערכות אומרות שכמחצית מאיתנו נושמים בעיקר דרך הפה ויש לכך סיבות רבות כמו בעיות רפואיות או זיהום. אבל האם ידעת שנשימה דרך האף שלך מסננת, מחממת ומרטיבה את האוויר שאתה נושם? יתרה מכך, הוא משחרר כימיקלים המווסתים את פעימות הלב שלך ומורידים את לחץ הדם שלך.


מדענים למדו שנשימת פה מופרזת למעשה משנה את צורת הפנים שלך. בניסוי אכזרי, מדענים סתמו את אפם של קופי מעבדה. במשך שנתיים הוא תיעד כשהפה שלהם השתנה והשיניים שלהם הפכו עקומות יותר. אפילו צורת הראש שלהם השתנתה!


אפשר לקבל יתרונות בריאותיים בלתי צפויים רק מהאטת הנשימה שלך.

פתיחת היתרונות הבריאותיים מהנשימה יכולה להיות קלה כמו לנשום קצת יותר לאט. אתה אפילו לא צריך לנשום נשימות עמוקות מאוד. המדע אומר שנשימות רדודות 5.5 שניות פנימה ו-5.5 שניות החוצה הן הטובות ביותר.


כשאנחנו יורדים לרמה המולקולרית, אנחנו רואים למה זה. כאשר אנו נושמים, אנו קולטים חמצן שמתחבר לכדוריות הדם האדומות. מולקולות החמצן הללו נעות בכל הגוף ומשמשות את התאים שלנו ומוחלפות בפחמן דו חמצני. לאחר מכן, הפחמן הדו חמצני משתחרר מהגוף כאשר אנו נושפים.


אבל פחמן דו חמצני הוא יותר מסתם מוצר פסולת. זה עוזר לחמצן להיפרד מתאי הדם וגם ממלא תפקיד באיתות לכלי הדם להתרחב, מה שאומר שהם יכולים להעביר יותר דם.


המשמעות היא שכאשר אנו נושמים בכבדות, אנו משחררים יותר פחמן דו חמצני, מה שמפחית את זרימת הדם. זו הסיבה שהיפרונטילציה ופעילות גופנית יכולים לגרום לך לתחושת קלות ראש. נשימה איטית תעזור לשמור על רמות הפחמן הדו חמצני בדם, וזה יעיל יותר.

המחבר מעודד אותנו לנשום לאט ופחות עמוק מסיבות אלו. אתה לא צריך לדאוג שנשימה איטית ופחות מ תשאיר אותך בלי מספיק חמצן. הריאות שלנו יעילות בצורה מפתיעה ואין צורך למלא אותן עד אפס מקום בכל נשימה.


לִנְשׁוֹף


רק כמה דקות של כיפוף ונשימה יומית יכולים להרחיב את קיבולת הריאות. עם היכולת הנוספת הזו אנחנו יכולים להרחיב את חיינו.

ככל שהריאות היו קטנות יותר ופחות יעילות, כך נבדקים חלו מהר יותר ומתו. הסיבה להידרדרות לא הייתה חשובה. קטן יותר פירושו קצר יותר. אבל ריאות גדולות יותר היו שוות לחיים ארוכים יותר.

כל תרגול קבוע שמותח את הריאות ושומר אותן גמישות יכול לשמר או להגדיל את קיבולת הריאות. הוכח כי פעילות גופנית מתונה כמו הליכה או רכיבה על אופניים מגדילה את גודל הריאות בעד 15 אחוז.

ההיבט החשוב ביותר בנשימה לא היה רק לקחת אוויר דרך האף. השאיפה הייתה החלק הקל. המפתח לנשימה, להתרחבות הריאות והחיים הארוכים שבאו איתה היו בצד השני של הנשימה. זה היה בכוח השינוי של נשיפה מלאה.

לאורך זמן, נשימה רדודה תגביל את הטווח או את הסרעפות ואת קיבולת הריאות שלנו ויכולה להוביל ליציבה גבוהה של כתפיים, חזה החוצה, מורחבת צוואר השכיחה אצל אלו עם אמפיזמה, אסטמה ובעיות נשימה אחרות.

לְהַאֵט


הדרך הטובה ביותר למנוע בעיות בריאות כרוניות רבות, לשפר את הביצועים הספורטיביים ולהאריך את אורך החיים הייתה להתמקד באופן בו אנו נושמים, במיוחד כדי לאזן את רמות החמצן והפחמן הדו חמצני בגוף. כדי לעשות זאת, נצטרך ללמוד כיצד לשאוף ולנשוף לאט.


בדיוק כפי שהפכנו לתרבות של אוכלי יתר, הפכנו גם לתרבות של נושמים יתר. רובנו נושמים יותר מדי, ועד רבע מהאוכלוסייה המודרנית סובלת מנשימת יתר כרונית חמורה יותר.

המפתח לנשימה אופטימלית, ולכל היתרונות הבריאותיים, הסיבולת ואריכות החיים הנלווים לכך, הוא לתרגל פחות שאיפות ונשיפות בנפח קטן יותר. לנשום, אבל לנשום פחות.

נשיפות איטיות וממושכות יותר, כמובן, אומרות רמות פחמן דו חמצני גבוהות יותר. עם פחמן דו חמצני בא בונוס, אנו משיגים סיבולת אירובית גבוהה יותר. מדידה זו של צריכת החמצן הגבוהה ביותר, הנקראת V02 max, היא המדד הטוב ביותר לכושר קרדיו-נשימה. אימון הגוף לנשום פחות מעלה למעשה את V02 max, מה שיכול לא רק להגביר את הסיבולת הספורטיבית אלא גם לעזור לנו לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר.

פחות נשימות הציעו יתרונות עצומים. אם ספורטאים החזיקו מעמד במשך מספר שבועות, השרירים שלהם הסתגלו לסבול יותר הצטברות לקטט, מה שאפשר לגופם למשוך יותר אנרגיה במצבי לחץ אנאירובי כבד, וכתוצאה מכך, להתאמן חזק יותר ולזמן ארוך יותר.

כולם טענו שהם זכו לשיפור בביצועים והקהימו את הסימפטומים של בעיות נשימה, פשוט על ידי הפחתת נפח האוויר בריאות שלהם והגברת הפחמן הדו חמצני בגופם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה